Futbol'un Felsefesi Sunuş Yazısı

   Futbol benim için özellikle şu pandemi döneminde iyi bir meşgâle oldu. Futbol üzerine düşündüm, taraftarlık kurumunu sorguladım. Hatta futbol adına güzel belgeseller izleyip "Hastalık Bu Futbol" "Mr. Manager" gibi çok futbola analitik yaklaşan Youtube kanallarından bolca yararlandım. 
   Yaptığım her işi ciddiye alıyorum. Mükemmel olmak gibi bir çabam yok. Keşke şu anlık yeterli sayıda gördüğüm okuyucularım yanlışlarımı da söylese de ben de daha da iyi işler ortaya koyabilsem. Kendim hakkındaki düşüncem yeterince iyi ve güzel ürünler ortaya koyabildiğim yönünde. 
   Konuşmak var, konuşmak var. Yazmak var, yazmak var. Elbette ben bir Trabzonlu ve pek tabiî Trabzonsporluyum. Ancak yalan söyleyemeyecek bir şey varsa o da elimizdeki datalar. Futbol hakkında analiz yapabilmek için yeterince dataya ulaşabileceğimi düşünüyorum. Elimde yeter ki data (veri) olsun, gerisi önemli değil. Yaptığım işin standart, standart altı veya standart üstü olduğunu belirleyecek olan, benim yorumlama kâbiliyetimden başkası değil. 
   Tarafsız olmak gibi bir derdim yok. Bu hiç umrumda değil çünkü gördüm ki tarafsız olma çabası içerisinde olanlar en çok taraf olanlar, tarafsız olduğunu iddia edenler ise aslında herhangibir fikre radikal taraf olanlardan başkası değil. 
   Bu arada "Futbol ve Modernizm" konusu ile ilgili de çok sıkı çalıştığımı, ilerleyen zamanlarda Modernist Bir Hastalık: Futbol" adlı yazımı güncelleyip, başka yayınlar da yaparak Futbol'un Felsefesi alanında -Futbol Felsefesi değil- çıkarımlarımı sizinle de paylaşacağım. 
   Hayatımızdan datanın hiç eksik olmaması dileğiyle...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türkülerin Söyledikleri: İki Şeye Pişman Olan Ağasarlı Cayan Hüseyin

Türk Düşüncesi: 2023 Sath-ı Mailine Girerken...

Tolgahan'ın Gözlüğü: Acı Çekmek